fbpx

„Správu webu já nepotřebuji“, řekl klient suše

Slyšíme to velmi často a není to vážně žádnou překvapivou novinkou, ale proč tomu tak je? Je problém v ceně nebo jen v tom, že chceme po klientovi odpověď na otázku, které vlastně nerozumí?

Na první pohled by se zdálo, že je to o penězích, ale opak je pravdou. Pokud si všichni myslíme, že je pro firmu náklad v řádu stokorun měsíčně zničující, je tedy asi většina společností na pokraji krachu. Jenže! Kdo chce platit pravidelně za něco, když ani neví za co? Zakopaný pes je tedy v tom, že si klient nedokáže představit, proč by měl správu webu vůbec řešit a co za své peníze získá nebo naopak neztratí.

Web je reklamní auto, které potřebuje benzín, servis a údržbu!

 

Co správa webu řeší a má smysl ji platit?

Webová stránka je teoreticky reklamní auto, které je nutné servisovat a také nejezdí na vzduch. Pokud nenatankujeme, nepojede. Pokud nevyměníme olej, porouchá se. Musíme platit pojistku pro případ nehody. U webů je to podobné – zaplatit tvorbu webu je pouze nákup „reklamního auta“, je však nutné provádět aktualizace redakčního systému, kontrolovat správné fungování a dělat pravidelné zálohy pro případ napadení apod. Jestliže nechceme u auta platit pojistku, servisy a další věci spojené s provozem, v danou chvíli ušetříme, jenže jen do chvíle první poruchy či nehody. Krizová situace nás bude stát mnohonásobně více peněz, času i starostí. Pokud se tedy nestaráme o web (z klientů zvládne potřebné úkony pouze člověk z IT branže), dáváme volnou ruku internetovým pirátům a jen čekáme, kdy za jejich úsilí zaplatíme – ať už ztrátou dat, peněz nebo zničením celého webu bez zálohy.

WordPress čelí denně okolo 300 milionů útoků denně

Co by firma potřebovala, aby si web spravovala sama?

  • IT specialistu (admina)
  • Nástroj pro pravidelné zálohy webu
  • Kontrolora
  • Čas
  • Silné nervy

Pokud bychom si začali veškeré položky převádět na peníze a sčítat, dojdeme k číslu mnohem vyššímu, než je cena za měsíční správu.

Ve výsledku samozřejmě záleží na prioritách každého klienta, přeci jen správa webu není povinné ručení. Je však důležité si rozmyslet, jak dlouho chceme s tímto „reklamním autem“ jezdit a kam až plánujeme dojet.

Autor článku: Andrea Čudová (Copywriter, SEO)

Kategorie:
  Články
tento článek byl sdílen 0 krát
 200